De route

29 augustus 2016 - Apeldoorn, Nederland

Hola!

Ik heb een kaart aangemaakt in Google Maps, waarmee ik de route die ik denk te gaan volgen in grote lijnen heb uitgestippeld. De kaart is hier te bekijken:

Ik begin en eindig in Melbourne. Alle sterretjes en ruitjes en andere symbolen zijn plekken die ik absoluut, graag of misschien wil bezoeken. Natuurlijk is het maar een kleine selectie en ga ik vast nog een hoop andere plekken ontdekken, maar het geeft wel een indruk. Die twee maanden ga ik hard nodig hebben!

Grappige feitjes die uit deze kaart zijn af te leiden:

- Ik ga binnen Australië minstens 7000 km afleggen (de vlucht ernaartoe beslaat 17.000 km)
- De route omvat een gebied met een oppervlakte van meer dan 28.000.000 km2
- Australië is GROOT

Vandaag ga ik echt beginnen met inpakken. Alle adviezen spoken door mijn hoofd: je kunt daar alles kopen, je neemt altijd teveel mee, je gaat ongetwijfeld dingen weggooien omdat je er niks mee doet...allemaal waar natuurlijk. Maar ik zal toch IETS moeten inpakken. Moeilijk! Want welke shirts wil ik daar aan? Welke boeken wil ik lezen? Hoe vaak ga ik wassen? Waaaaaa!!!

Ik besef me maar al te goed dat dit deel één van de reis is: leren om dat een beetje los te laten. Het is een avontuur en dat kun je niet plannen! Juist ja. Absoluut. De rust zelve. Ik kijk alleen nog even dat handige YouTube-filmpje over het economisch indelen van je backpack. En pak de Lonely Planet er nog even bij. En misschien moet ik voor de zekerheid nog even uitzoeken of Nederlandse deet wel werkt bij Australische muggen...;-)

Tot later!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kirsten:
    29 augustus 2016
    Ik weet het zeker: "Je gaat een heerlijke tijd tegemoet". Geniet met volle teugen. Je zal er de rest van je leven met plezier op terugkijken.

Gr. Kirsten
  2. Ineke:
    Lieve Marjolein.
    Moeilijk hè dat loslaten. Veel succes met inpakken en weglaten.
  3. Ewout:
    29 augustus 2016
    Het gaat een reis worden waar je je jaren lang op kan terug kijken. Als het budget en tijd geen probleem zijn: de Bridgeclimb in Sydney, snorkelen op Great Barrier Reef, Kings Canyon, Port Arthur op Tasmanië en Cradle Nat. park, een oerbos en mooi. En, Manley, met de Ferry over van Circular Quai naar Manley ( Sydney). Benieuwd naar je verhalen....